Podświetlenie baterii: Jak działa lampa do e-bike’a? Zalety oświetlenia akumulatorowego. Wada: nakład pracy przy montażu. Oto co ma do zaoferowania rynek, jeśli chodzi o oświetlenie rowerów elektrycznych: Dostosowanie (inteligentnego) oświetlenia rowerów elektrycznych: na przykładzie silnika Bosch.
Instrukcje: Zmodyfikuj Boscha za pomocą świateł Busch & Müller lub Supernova. Instalacja: Jak dostosować oświetlenie? Wycieczka: przepisy obowiązujące w danym kraju dotyczące oświetlenia rowerów elektrycznych. Dobrze wiedzieć: wskazówki dotyczące doposażenia w praktyce.
Co zrobić, gdy podczas jazdy rozładuje się akumulator? Światło na kasku – czy to wystarczy? Czy zwykłe lampki rowerowe mogą być zasilane z baterii? Jaka jest różnica między reflektorami a odblaskami? Wnioski w temacie “Adaptacja elektrycznego oświetlenia rowerowego”. oświetlenie rowerowe a przepisy
Coraz częściej spotyka się motocyklistów o zmierzchu i wieczorem z efektownym oświetleniem. Lampka zazwyczaj czerpie energię z akumulatora roweru elektrycznego. “Wow!”, myślisz, a jednocześnie pojawia się chęć nazwania tego swojego oświetlenia. Jak wygląda dostosowanie oświetlenia w rowerze elektrycznym, którzy producenci obiecują co i jak całość jest zmontowana? Tego wszystkiego dowiesz się w naszym poradniku zakupowym.
OŚWIETLENIE AKUMULATOROWE: JAK DZIAŁA LAMPA DO E-BIKE’A?
Najpierw krótkie wyjaśnienie, co dokładnie mamy na myśli w naszym poradniku. Jest to system oświetleniowy zasilany bateriami. Konkretnie oznacza to: lampa nie posiada własnego akumulatora lub baterii, lecz jest zasilana w całości z akumulatora e-bike’a.
Zalety oświetlenia akumulatorowego: Duża zaleta tych systemów w porównaniu z konwencjonalnymi jednostkami dynamicznymi: oświetlenie jest niezwykle praktyczne, ponieważ lampy nie muszą być ładowane oddzielnie.
Mimo, że z dynamem można uzyskać około 2,4 wata, to bez problemu można wyjść z 6-7,5 watowego poboru akumulatora i tym samym ZMNIEJSZYĆ jasność oświetlenia rowerowego. Lampy są stosunkowo lekkie, bo nie ma dynamo. Oszczędzasz też pieniądze na bateriach. Stała instalacja oznacza brak konieczności włączania i wyłączania oświetlenia – Złodzieje nie mają szans WIĘCEJ.
Wbudowane oświetlenie jest szczególnie praktyczne dla osób dojeżdżających rowerem elektrycznym. Wada: nakład pracy przy montażu.
Nie jest to duża zaleta, gdy nie ma – przynajmniej – małej wady: oświetlenie roweru elektrycznego wymaga modernizacji, tzn. przynajmniej w E-MBT nie jest ono montowane w standardzie. Z reflektora (ten jest zwykle podłączony bezpośrednio do komputera roweru) w głąb ramy do silnika poprowadzony jest kabel. To samo tyczy się reflektora.
Że to z niewielkim lub żadnym wysiłkiem montażowym jest podłączony, ale pozostaje do zobaczenia na razie (przeczytasz więcej o tym później). Najpierw spójrzmy, co te systemy oświetleniowe mogą naprawdę zrobić i czy warto dostosować oświetlenie dla rowerów elektrycznych …
CO OFERUJE RYNEK, JEŚLI CHODZI O OŚWIETLENIE ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH:
Obecnie istnieje wiele świateł, które są zbudowane specjalnie dla rowerów elektrycznych i ładują się poprzez baterię e-bike. Począwszy od najlepszych producentów Supernova, AXA, Lupin, Busch & Müller oferta jakościowa wykracza daleko poza te ramy. Aby znaleźć drogę do tego – śmiemy powiedzieć – przeciążenia w ogóle, mamy je główne cechy dobrego oświetlenia podsumowującego e-bike. Co musi mieć/umieć dobre oświetlenie do e-bike’a?
Nasza rada: Jeśli szukamy odpowiedniego światła do doposażenia, warto sprawdzić, czy ten sam producent oferuje oświetlenie, z którego mamy już silnik. Pod względem kosztów: Nie ma górnej granicy. Zwykłe i wysokiej jakości modele to wydatek od 80 do 300 euro – w zależności od zakresu funkcji i mocy lamp.
DOSTOSOWANIE OŚWIETLENIA (INTELIGENTNEGO) ROWERU ELEKTRYCZNEGO: NA PRZYKŁADZIE SILNIKA FIRMY BOSCH
Żaden inny producent silników nie jest tak dobrze znany jak Bosch. Bosch od lat oferuje odpowiednie akcesoria i adaptację dla wszystkich miłośników rowerów elektrycznych. Rowery elektryczne od Cube, KTM, Scott & Co. od dawna wyposażone są w napędy Bosch. Producent najbardziej znany jest z innowacyjnych gadżetów – słowo kluczowe “smart e-bikes”. Ponieważ wielu entuzjastów e-bike’ów lata z silnikami Bosch, przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania top dog producenta silników.
Inteligentny system oświetlenia. W zestawie z kokpitem COBI.Bike znajduje się system oświetlenia AmbiSense. Składa się z przedniej lampki, która automatycznie przełącza się między światłem dziennym a wieczornym/nocnym. Również ręczna obsługa poprzez aplikację na smartfonie jest według producenta możliwa. Tylne światło zapala się po włączeniu światła wieczornego/nocnego.
Instrukcje: Zmodyfikuj Boscha za pomocą lamp od Busch & Müller lub Supernova. Tańszą opcją jest wybór oświetlenia od producenta, który jest kompatybilny również z silnikiem Bosch. Jak również Ty Światła z Busch & Müller lub Supernova doposażenie, teraz dowiesz się w skrócie:
Modyfikacja oświetlenia rowerów elektrycznych. Jeśli chcesz zmodernizować swoje oświetlenie, najpierw potrzebujesz kompatybilnej lampy i powinieneś się trochę zapoznać z elektroniką i budową roweru elektrycznego. W tym celu należy odkręcić pokrywę silnika, przygotować kable (przyciąć na wymiar, ściągnąć izolację, podłączyć) i przeprowadzić je przez ramkę tak, aby były Podłącz lampę do urządzenia.
Podłączenie światła
Jestem kabel przeszedł przez ramę, może włożyć kabel w wyznaczone miejsce Port na silniku do wpięcia. Zazwyczaj są tam plastikowe osłony, które się wcześniej usuwa. Jeden z dwóch interfejsów jest dla tylnych świateł, jeden dla przednich reflektorów. Kabel masz podłączony do silnika, wystarczy go dokładnie ułożyć i przykręcić pokrywę silnika.