Wieloletnie badania potwierdzają całkowicie, że większość konsumentów przy swoich wyborach w dużym stopniu kieruje się kolorami. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, ponieważ wszystko się odbywa na poziomie podświadomości, lecz rzeczywiście tak jest. Dlatego też biorąc się za kreowanie nowej marki czy też próbę rozreklamowania już będącej na rynku należy mieć świadomość tego, jaką rolę to odgrywa.
Dobrze dobrane barwy mogą zachęcać do kupna czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to liczyć się trzeba z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu nie zwróci uwagi na dany produkt. Tak wiec po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych kolorów i wykorzystać je przy tworzeniu kampanii marketingowej, a trzeba wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.
Zwłaszcza że wybrana kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko samego logo firmy, ale też opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że klienci często się z nią będą stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Często powiązane to będzie z emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z daną barwą, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że pewne kolory posiadają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.
Niebieski kolor to profesjonalizm oraz zaufanie, ale też i stabilność, tak więc bardzo chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, ale jednocześnie zagrożenie, dlatego należy ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółte kolory bardzo chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń jest używana przez podmioty z branży medycznej, finansowej, lecz również i takie, które zamieszają podkreślić ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy barwa czarna dobrze się sprawdzi w danym projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.
+Tekst Sponsorowany+